En slags hatkärlek

Läste det här inlägget om Blondinbella hos Bloggkommentatorerna häromdagen och jag kunde inte annat än att tycka att de verkligen slog huvudet på spiken. Vissa dagar är jag så trött på henne så att jag kan spy och jag orkar inte med hennes jäkla hurtiga sätt. Nästa dag kan det vara som bortblåst.

Jag och Blondinbella står vääääldigt långt ifrån varandra politiskt och de gånger jag blir som mest irriterad är när hon kommer med politiska uttalanden - då tål jag inte tjejen. Det är inte högeråsikterna i sig som stör mig, alla får tycka vad de vill, utan den naivitet som lyser igenom hennes uttalanden.

Trots detta hyser jag en slags hatkärlek gentemot henne, jag kan helt enkelt inte hålla mig borta från bloggen utan fascineras av hur hon lyckats bygga upp sitt varumärke och hålla det levande.

Idag har jag lärt mig att inte läsa hennes långa inlägg, som hon faktiskt erkänner skrivs mest för att provocera. Jag läser om hennes vardag och tittar på hennes bilder, och då kan jag inte tycka annat än att hon verkar vara en ganska rar tjej trots allt..


Kommentarer
Postat av: Lisa

hon vet ju vad hon ska skriva för att provocera :)

2009-04-03 @ 13:41:01
URL: http://wlisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0