Några tips

Jag fick, som sagt, massor av härlig respons på inlägget om Duktig Flicka-syndromet. Det känns både bra och dåligt - hemskt att det är så många tjejer som mår såhär, samtidigt som det är skönt att vet att man inte är ensam. Fick in några tips och andra härliga kommentarer som jag tänkte dela med mig av:

♥ Fick in ett till boktips av några stycken: Diagnos: Duktig: handbok för överambitiösa tjejer och alla andra som borde bry sig. Boken hittar du här

Emma tipsade:
Skriv upp hur dagen ser ut, vad är viktigt? Ranka sedan hur viktiga sakerna är för dig och sedan hur du skulle må utan dom? Undrar om världen går under eller om man får lite av en frihetskänsla när man inser att det absolut inte är så viktigt som det verkar.

Många var, liksom jag, inne på att det är prioritering som är nyckeln för att orka med allt - och särskilt försöka prioritera sådant som vi faktiskt mår bra av. Hitta en hobby - träna, blogga, läsa en bra bok, ta ett bad - vad som helst som får dig att koppla av och bara vara "du" en stund.

♥ En bra tanke av Caroline:
Allting ska jämt och ständigt vara så perfekt. (...) Samtidigt är man ju den man är. Varför ska man ändra på det? Huvudsaken är ju att man respekterar sig själv och är nöjd med sig själv, det kommer man långt på. Då spelar det ingen roll om allt är perfekt eller inte. Det är inte andras deal vem och vad vi är, även om man vet att andra utifrån bedömer en.

Charlotte skrev:
Vem är värd att må bra? Jo DU! Om inte du mår bra och hjälper dig själv först kan du inte hjälpa någon annan heller! (...) Sätt dig själv i första rummet!

Har du ytterligare något tips? Skicka gärna det till mig så ska jag försöka sprida det vidare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0