Bad update

Hej! Ville bara kika in här och be om ursäkt för den dåliga uppdateringen. Just nu mår jag inte särskilt bra och då bortprioriteras bloggen. Skolan är förjävlig just nu, vi har plugg upp över öronen och all min energi går åt till att försöka hänga med. Allt runtomkring som egentligen inte är jobbigt, som tex bloggen, känns just nu som oöverstigliga berg och vid minsta motgång bryter jag ihop. Har regelbundna breakdowns som kommer allt oftare och däremellan känns allt pest och pina. Helt sjukt att man ska må så dåligt genom att göra det man alltid drömt om. Jag bor med den jag älskar mest i hela världen, jag utbildar mig till mitt drömyrke, jag har världens finaste familj som nu även inkluderar en liten underbar systerson som lyser upp min värld och ändå mår jag skit. Igårkväll bröt jag ihop när jag upptäckte att jag glömt att köpa linsvätska - det är på den nivån jag är nu. Inte bra!

Ett långt och ganska utlämnande inlägg blev det men jag ville bara förklara mig och skriva av mig lite. Nu ska jag plugga igen, som vanligt...


Kommentarer
Postat av: Erica

Kämpa på hjärtat :) jag vet att du kommer klara detta. du är BÄST <3

2010-11-17 @ 17:59:22
URL: http://larssonerica.blogg.se/
Postat av: Sara Shakespeare

Min fina Ida! Jag kan föreställa mig hur jobbigt det måste vara. Tänk att det här är bara en bråkdel av ditt liv och du om 10 år kommer du att kolla tillbaka och se vad du har åstadkommit!



Jag tror på dig <3



Stor kram från Sara

2010-11-18 @ 11:02:32
Postat av: Isabell

Hoppas det lugnar sig snart så du får vila lite! Du klarar det :) kram!

2010-11-18 @ 12:43:45
Postat av: Sandra

Fina Ida, hoppas det blir bättre snart! Kan inte förstå hur jobbigt det måste vara med att plugga sådär! Men komigen, du klarar det här. Lycka till nu <3 Förresten, snart kommer jag hem och så vill jag jätte gärna träffa dig : )

2010-11-18 @ 19:23:33
URL: http://sandraselin.blogg.se/
Postat av: Ida

Tack mina fina vänner!!! <3

2010-11-20 @ 10:29:02
URL: http://karlssonida.blogg.se/
Postat av: Li

Ida vännen! Blir ledsen att du mår dåligt. Känner igen mig i det du beskriver, även om jag inte har lika mycket plugg som du. Ibland kan bara tanken av att koka makaroner vara världens jobbigaste grej.



Det är lustigt egentligen, du beskriver att allt är perfekt annars, och ja allt är väl det... MEN. Jag tror att många idag lider av någon slags latent ångestsyndrom, speciellt tjejer. Vi vill att allt ska vara perfekt och även när det är det så är det något som inte stämmer och ångesten bubblar upp. Jag har frågat mig själv många gånger vad det är som inte stämmer, men kommer inte riktigt fram till det. Däremot har jag kommit fram till att det är okej att få breakdowns då och då. Det är när du själv verkligen lider av det eller har det i en vecka i sträck som det är allvarligt.Gå till en läkar då!(en privat en). Förr åkte kvinnor på hälsoresor och andra blev undersökta av Freud pga av olika psykiska tillstånd, så varför ska man som kvinna på 2010 inte söka hjälp!!!? Man har det inte lättare nu.



Du vet själv att du är smart och du klarar plugget med en glans. Men ibland orkar väl inte kroppen. Sedan har du ju pluggat enda sen du slutade gymnasiet plus att du har flyttat ihop med din pojkvän också ( sånt är fan inte lätt alltså!!)

Allt är okej Ida, du klarar det här :)



Ta hand om dig,

Li

2010-11-20 @ 15:48:25
Postat av: Armina

Finfina vän, tänker på dig. Kan nog bara föreställa mig hur tufft du har det, när jag inte ens har de hälften så jobbigt och känner många gånger(läs företagsekonomi)att jag bara vill ge upp.



Men man har en liten downperiod och så kommer man tillbaka ännu starkare. Du klarar det för att du är så himla duktig och ambitiös. Lycka till på tentan imorgon! jag tror på dig.



Massa kramar <3

2010-11-26 @ 21:15:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0