Jobbig dag

Idag har jag haft en otroligt ansträngande dag, rent psykiskt. Det började sent igårkväll då jag bröt ihop när jag fick reda på att det inte finns några jobb för statsvetare, och att de få som finns är riktigt underbetalda. Har jag gett upp min juridikdröm för det här liksom?! Jag kände att jag inte visst vad jag ville, och om inte jobbet som jurist egentligen skulle passa mig bättre - medan själva utbildningen här känns rätt.

Jag vet att de flesta tycker att det låter otroligt tråkigt men jag har alltid sett mig jobba på bank, eller på försäkringskassan eller något liknande.

Nu känns dock allt bättre. Har bokat in ett möte med studievägledaren på torsdag för att prata igenom mina alternativ (kanske kan man läsa ett halvår juridik efteråt, så att man i alla fall har grunderna till exempel). Jag pratade även med pappa som sa att han mycket lättare kunde se mig som statsvetare än som jurist. Jag vet att det är svårt att få de där eftertraktade jobben på EU, FN och UD (mina drömjobb...) men någon ska ju få dem så varför inte jag? Han sa också att han kanske kan ordna så att jag får träffa en minister till exempel, om jag skulle vilja, eftersom han vet att allt handlar om kontakter. Tack pappa för stödet, du var verkligen rätt person att prata med!

På tal om min pappa har jag också tänkt lite på hans arbetsplats - nämligen migrationsverket. Ingångslönen är inte så hög men så fort man kommer upp en position stiger lönen. Både han och jag tror att det skulle kunna passa mig..

Ett riktigt långt inlägg här, ni måste inte läsa utan det är mest för att jag ville skriva av mig.

Som sagt, tack pappa för stödet idag. Du och mamma är bäst och jag älskar er så himla mycket. Ni är de bästa föräldrar man kan ha!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men gumman då, deppa inte ihop för det. Jag lovar du kommer säkert få ett jobb inom Eu eller så, vet att du klarar det. Hoppas du mår bättre . puss

2008-09-17 @ 10:48:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0