Microekonomin tar över mitt huvud

De senaste dagarna har inget mer än vad som handlar om microekonomi fått plats i mitt huvud, och som de allra flesta börjar jag bli trött på wheat, fruit stands, Inlandia och Outlandia (läs microeconomis på IHH i Jönköping så förstår ni vad jag menar). 

Nu är det i alla fall snart dags att pallra sig upp till skolan - snart kan jag sluta tänka på att marginal benefit must exceed marginal cost, hur mycket marginal utility man får genom att consume one more unit och vilka varor som har high elasticity och vilka som är inelastic (förstå vad bra det är att läsa en kurs på engelska, börjar vi prata svenska har jag ingen aning om vad någonting heter).

Som sagt, snart dags att gå - wish me luck!


Jag är ganska glad trots tenta - vill bara ha den gjord!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0