En bilmus?

Idag när jag åkte hem från skolan hamnade jag bakom en bil i en korsning. Jag är inte den som reagerar på bilar - varken fina eller fula - men jag tänkte att den där bilen nog hade sett sina bästa dagar. I bakrutan låg bland annat en hög med jobbarkläder, ni vet sådana där organgea som tex vägarbetare har, och jag satt just och funderade på vad skräpig bilen såg ut när det helt plötsligt rörde sig i klädhögen. Vad i tusan, tänkte jag, blinkade några gånger och tittade sedan nogrannare: i klädhögen sprang en liten mus omkring.

När jag senare berättade det för Prinsen var han kolugn och informerade mig om att det faktiskt var ganska vanligt med möss i bilar. Jaha, tack så mycket - som om det inte räckte att vara rädd för möss här hemma, nu måste jag alltså vara det i bilen också?! Puh...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0